Ce Este Marketingul?

Share Button

Ce Este Marketingul?

Am primit de la mai multi oameni intrebari de genul:

“Ce este marketingul?”

“Dragos, cum vezi tu marketingul?”

“Este marketingul important? Si daca da, cat de important crezi ca este intr-o afacere?”

“Cu ce ma ajuta daca investesc in marketing?”

“Cat din cifra de afaceri imi recomanzi sa aloc pentru marketing si promovare?”

“Exista o definitie a marketingului?”

Ok. Acestea sunt cateva dintre intrebarile de care imi aduc aminte…

Am sa incep cu ultima. Dar intai trebuie sa te avertizez ca este foarte important sa stii macar unele lucruri de baza despre marketing, chiar daca nu detii o afacere.

Te vor ajuta mult cunostintele de marketing in orice faci. Si vei vedea in cele ce urmeaza de ce si cum anume.

Am spus ca incep cu ultima intrebare de mai sus, iar acum te voi intreba eu pe tine: “Care este, in opinia ta, definitia marketingului?”

Nu te gandi prea mult. Nu sta sa cauti cu Google, Wikipedia sau in alte locuri. Pur si simplu, aproape instinctiv, spune ce parere ai. Da o definitie conform ideilor tale.

Chiar sunt curios sa stiu cum ai defini tu marketingul. Daca ai timp, poti sa-mi dai un e-mail la adresa de contact sau sa lasi un comentariu mai jos si sa spui parerea ta.

Sunt sigur ca va fi foarte interesant sa vedem parerea mai multor oameni. Si spun asta pentru ca sunt mari sanse daca intrebam 10 de persoane diferite sa obtinem 10 raspunsuri diferite.

Nu este ceva de ras, de fapt este foarte interesant!

Chiar si in literatura de specialitate sunt multe definitii ale marketingului si multe lucrari documentate pe aceasta tema.

Poate ai auzit ce cea mai “grea” dintre ele, lucrarea lui Philip Kotler, “Managementul marketingului”. Are peste 1100 de pagini.

Dar in lumea reala lucrurile nu sunt asa de teoretizate. Adaptabilitatea capata, de multe ori, o importanta decisiva in avea sau nu succes in orice iti propui.

Vrei nu vrei, constient sau inconstient, indiferent ca detii o afacere sau nu, faci marketing.

Cea mai simpla metoda de marketing este chiar felul in care comunici tu ca persoana.

Ca “persoana fizica”, marketingul te ajuta sa ai realizari in plan personal si profesional. De la felul cum te imbraci, la felul cum comunici verbal si nonverbal, la felul cum te comporti si cum interactionezi cu alti oameni, totul este marketing. Fie ca iti place sa crezi sau nu. Fie ca iti dai seama sau nu.

Daca stii tehnici eficiente de marketing, atunci vei face mai bine tot ce am scris in fraza anterioara si vei avea o viata mai buna per ansamblu.

Daca nu stii deloc marketing, atunci iti va fi mai greu si probabil te vei considera un individ “anti-sistem”, desi tu nu esti deloc asa. Insa va fi scaparea ta in fata esecului personal.

In general, notiunea de “marketing” se aplica acum numai mediului de business.

Ca sa nu te mai tin in suspans, voi raspunde la intrebarea: “Exista o definitie a marketingului?” si iti voi da cea mai simpla si mai eficienta definitie posibila.

MARKETINGUL ESTE COMUNICAREA CARE ATRAGE CLIENTI EFECTIVI. Aceasta este esenta marketingului.

Putem vorbi 24 de ore in continuu despre marketing si o sa-ti spun imediat de ce putem vorbi asa de mult si chiar mai mult. Dar totul se rezuma la definitia pe care am scris-o mai sus.

Putem vorbi mult despre marketing si fiecare ii poate da o definitie proprie, deoarece in viziunea mea exista si o definitie stiintifica a marketingului.

Si anume: marketingul este stiinta de a gasi potentiali clienti si de a-i transforma in clienti efectivi (clienti profitabili pentru afacerea ta).

Asadar, privind din aceasta perspectiva, este o stiinta. Iar orice stiinta are o sumedenie de oameni de stiinta, are adepti si are o cantitate mare de informatii pe care acestia le-au produs si le produc inca.

Vei gasi “tone de informatii” despre marketing.

Important este ce informatii iti folosesc tie, ce ai nevoie pentru a avea succes in ceea ce iti propui.

Ei bine, din nefericire, din acest ocean, putine informatii sunt de calitate. Adica produc rezultate.

Majoritatea sunt de umplutura, dupa cum am constatat pe propria piele.

Foarte pe scurt, doua trasaturi “speciale” ale marketingului:

1. Marketingul este periculos!

Da, ai citit bine! Insusi cuvantul “marketing” suna atractiv, seducator, ca atare trebuie sa ai grija ca sa nu cazi in capcana. Exista posibilitatea sa aloci timp si sa cheltuiesti bani multi pentru publicitate, reclama, promovare prin anunturi, bannere, atat online cat si offline, si sa DAI FALIMENT.

2. Marketingul este, de multe ori, contraintuitiv!

Cu alte cuvinte, ce crezi tu ca functioneaza bine, este foarte posibil sa iti creeze prejudicii. Pentru ca nu ai luat in considerare tabloul de ansamblu al pietei careia i te adresezi. Ci te-ai axat doar pe anumite caracteristici foarte vizibile pe care ai ajuns sa le consideri definitorii pentru piata tinta. Insa ai omis multe alte caracteristici ale pietei care nu sunt vizibile usor, dar sunt foarte importante.

Sunt multe aspecte esentiale (tehnici) despre cum sa faci marketing ca sa castigi bani si sa obtii profit, pe care NU ai cum sa le afli decat intr-un cadru organizat, de tip training sau coaching.

Atentie! Am spus tehnici de marketing care sa te ajute sa faci bani! Faptul ca publici un anunt sau ca platesti pentru o reclama undeva, nu inseamna ca vei castiga bani seriosi, ci vei obtine probabil doar o mica parte din cat ai fi putut castiga in cazul in care iti foloseai timpul pentru a aplica strategii care functioneaza cu adevarat.

Daca gandesti in felul urmator: “Voi crea cateva produse foarte tari si e suficient doar sa le scot pe piata, iar lumea se va ingramadi sa mi le cumpere!”, atunci probabil vei trai doar cu speranta pentru mult timp, pentru ca nu vei obtine mai deloc incasari.

Dar daca inveti cateva metode de marketing care au dat si dau rezultate, atunci vei combina abilitatile si produsele tale cu puterea imensa a comunicarii si distributiei in masa, inclusiv in reteaua electronica (internet). Iar acest lucru va aduce sume destul de mari in conturile tale.

De ce este important sa faci marketing? Raspunsul este uimitor de simplu: pentru ca aduce cel mai mare ROI (Return On Investment) din toate componentele unei afaceri.

In urma documentarii si experientelor prin care am trecut in ultimii 19 ani, am reusit sa creez un model de training foarte practic si util, folosind inclusiv recomandarile celor mai buni de pe piata, atat din tara, cat si din strainatate.

De asemenea, iti prezint lucruri pe care eu le-am descoperit si care am constatat ca functioneaza foarte bine in urma aplicarii lor in lumea reala.

Ca atare, recomandarile mele sunt practice si le poti aplica imediat, astfel incat sa obtii rezultatele pe care ti le doresti.

La final…

Te invit sa te Abonezi la newsletter (daca n-ai facut-o inca), deoarece vei afla unele detalii interesante din spatele aparentelor, care produc efecte in termen scurt si pe care le vei putea aplica in activitatile tale personale si profesionale, avand un impact dramatic in sensul bun al cuvantului.

Cu manecile suflecate si mereu dispus sa iti acorde sprijin, iti multumesc pentru atentia cu care ai citit acest articol.

Ne “reauzim” in curand.

Cu prietenie si respect,
Dragos Stoica




Aboneaza-te La Newsletter:

Prenumele:

E-mail-ul pe care-l folosesti des:

Conform normelor GDPR (General Data Protection Regulation) adoptat de Parlamentul European, e-mail-ul tau va ramane strict confidential si NU va fi folosit in scop comercial. Te poti dezabona oricand.



Share Button